20 februari, 2009

glädje-ångest-besvikelse-lättnad-frustration-vila

De senaste veckorna har varit en rejäl berg-och-dal-bana av en del större men även mindre händelser, angenäma som mindre trevliga. Men huvudsaken är att jag är glad igen :)


Förra helgen spenderade jag hursomhelst i Norrköping med mina föräldrar, min bror var då på besök från Norge, min kusin var på besök från Danmark och Jad hade kommit från Växjö ! Helt fantastiskt med fullt hus, mina föräldrar var minst sagt i extas! Snacka om att jag fick fyra flugor i en smäll ;) om inte fem. Jag fick ju spendera alla hjärtans dag med min kärlek iår.

Idag hade jag äntligen min tenta i Strategisk Marknadsföring. Jätte spännande kurs! Dessvärre en usel tenta. Det var även riktigt olämpligt att hade en stor gruppredovisning två dagar innan tentan, som vi var tvugna att lägga massa krut på. Ja, det gick med andra inte ord som jag hoppats, trots att jag kunde allt som jag studerat in galant. Problemet låg i att frågorna som fanns på tentan hade jag inte titta på eftersom de inte verkade viktiga och jag trodde inte heller att de skulle dyka upp !

Så-- nu var det ur världen. Nu till något roligare.

Igår agerade jag som nagelmodell till Maryam, som läser en kurs i det nu! Hon var superduktig när hon gjorde sin absolut första manikyrbehandlig på mig! Mina naglar var minst sagt en utmaning! dessvärre tog vi aldrig några före- och efterbilder, men jag kan försäkra er om att det blev en stor skillnad! Jag tror att de flesta inte ens vet vad en manikyr innebär-- men det är mycket mer än bara filning och lackning! Men gu' va friska mina naglar såg ut efteråt! Maryam fick äran att lacka på med rött nagellack (vilket tydligen ska vara det absolut svåraste) Hon gjorde det som ett proffs. Hennes coach blev så imponerad och stolt ! (JA, jag vet att jag har snea fingrar !)


Utöver det har jag väl tittat på några filmer; Taken, Vicky Cristina Barcelona, The Pianist, Seven Pounds, The Illusionist
och nu läser jag Animal Farm by George Orwell


Vad finns det mer för ointressanta saker jag kan ta upp nu när jag ändå är igång..


Jag är totalpank! och då menar jag verkligen PANK. asså ibland kan man missbruka då man kanske refererar till att man har lite pengar. Men jag önskar att jag hade "lite" pengar.
Jag har zero.
Detta betyder att jag måste stanna hemma och leva på mina konservburkar fram till onsdag. Känns bra detta :) ... not.


Tyck synd om mig nu ! :p

Inga kommentarer: