28 augusti, 2008

Dumburkar!

Jag läste en artikel i metro imorse: "svenska sopor på världsturné".

Det är intressant att landet som tillverkar alla våra "made in china" varor även betalar mest för att KÖPA nermalda elektroniska apparater av oss för att sedan kunna tillverka nya produkter som vi är dumma nog att köpa igen, i en annan form.

Det roligaste är ju skräphögarna med fullt fungerande TVburkar som har gjort sitt och blivit dumpade och ersatta av en platt/plasma TV. T.o.m jag hitta en sådan skräphög, det är bara att gå ner i soprummet i min byggnad och titta.

Själv skulle jag gärna slänga min dumburk (jag kan ju inte riktigt påstå att den går att sälja) och införskaffa en sån liten platt tv som knappt tar någon plats och är enkel att flytta på.
Men är det verkligen okej att slänga en fungerande TV med bra bild och som i helhet inte alls är "ful" (förutom om man kollar på den från sidan)?

Inga kommentarer: