05 november, 2008

Idag känns det rätt att HA FEL!

jag är chockad!! men ändå inte.

När jag vaknade i morse, visste jag inte vad jag skulle förvänta mig, men ändå kände jag på mig innerst inne att Obama skulle vinna. Dels för att hoppet om honom var så stort (han ledde ju valkampanjen) och dels för att jag drömde inatt om att han vann!! Mina drömmar är någonting så underligt, som jag inte kan förklara..

Vi har iaf fått ett historiskt besked om att USA är beredd att ha en svart president. Fatta va stort!! Självklart förtjänar han som individ att bli president!! men anledning till att jag reagerar på att han är mörkhyad är p.g.a Tupacs låt från 90-talet:



"And although it seems heaven sent
We ain't ready, to see a black President"

Helt ärligt var jag bara orolig vad som skulle hända Obama, se bara vad som hände Martin Luther King Jr.. men det är ju faktiskt nya tider nu och folket verkar ha justerat sina fördomar aningen! Vi får hoppas på det!

Detta var Martin Luthers Kings:s tal innan han blev skjuten:

"I've been to the mountain top.
And I've looked over and I've
seen the Promised Land.
I may not get there with you,
but I want you to know tonight
that we as a people
will get to the Promised Land.
So I'm happy tonight.
I'm not worried about anything,
I'm not fearing any man.
My eyes have seen the glory
of the company of the Lord."

Kanske var det meningen att Obama skulle leda folket to the Promised Land.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go Obama! Visst är det stort och historiskt att en svart blivit president i USA men det återstår att se vad för slags politik han kommer föra, USA är ju trots allt USA. Hoppas det positiva håller i sig iaf xD

Anonym sa...

eller hur länge han kommer vara vid livet tyvärr...