04 november, 2008

Valet i USA

jag har sagt från hela början att McCain kommer att vinna valet. Inte för att jag VILL detta, men i min uppfattning om USA existerar det nämlingen inget som heter "svart president". Det är inte rättvist, jag vet, men när har det någonsin varit rättvist när det gäller USA:s politik?

Därför TROR jag att oavsett om Obama vinner folkets röster eller ej, kommer det fixas så att en republikan åter igen vinner. Dom har för mycket att förlora för att tillåta en demokrat som dessutom är svart vinna. Förresten, är USA verkligen redo för en svart president?! Bra fråga.

sist var jag på Cuba under valdagen, kalabalik där. minns tydligt valvakan som dom visade i baren på hotellet. vilken besvikelse det visade sig att bli.....

men visst skulle det vara skönt att se USA bryta den onda cirkeln inatt, absoult !


..vi alla får hoppas på bättre lycka denna gång !

Inga kommentarer: