16 november, 2008

första snön 2008..

..som JAG bevittnat.

jag var ute nyss, då duggregnde det. nu är det typ februari-snöoväder?
sjuk och ensam är jag också. underlättar inte direkt. kan inte riktigt njuta så mkt av att mysa med mig själv i soffan med en stor kopp té. ska därför kanske åka till Maryam & Sara och dricka té där istället.

men det är ändå snöoväder.. vilket betyder att tempen borde ligga runt 0 grader nu. puuh va kallt. igår var den 10 !! och då tittade NÄSTAN solen fram.

Håller på att läsa "Veronika bestämmer sig för att dö" med Paulo Cohelo... blir snart lika deprimerad som henne.... ne vars, inte riktigt... men usch, detta är inte rätt årstid att ha en tråkig statistik kurs. orkar knappt ta mig till skolan de 2 dagarna per vecka á 2 h som vi har skola.

Å andra sidan ser det fint ut när det snöar. Stora vackra snöflingor som lägger sig på gräs, asfalt, bilar och annat, snart blir hela marken vit och ljus. och himlen inte lika mörk. Då kanske man kan vara lite glad igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha! stackare.. här regnar det lite, men inte sååå kallt :P det lönar sig o bo mer sydligt ;)