26 november, 2008

Snö kyla Köpenhamn

Efter massa förseningar och inställda flyg osv pga snöovädret, lyckades mitt flyg, som tur var, landa på Arlandas flygbana! Både flyget innan mitt och flyget efter mitt till sthlm var inställda. Bara mitt som åkte ! det var tur de... eller var det verkligen de? jag hade nog inte haft något emot att stanna några dagar till och softa i köpenhamn. Hade ändå bara en lektion på hela veckan.


I fredags skulle jag vara framme i Köpenhamn kl 21.30, men efter 2 förseningar var jag till slut framme kl 23.00, lagom till min andra kusin som flög ifrån tyskland skulle landa. Men hennes flyg var ju, såklart, också försenat. ALLA flyg var försenade. Det var första gången denna vinter som det snöade där.

Min moster och killkusin ben mötte upp mig, och vi fick vänta till strax efter 12 tills min kusin Mahshid kom ut ur terminalen. och eftersom gatorna var fett hala, var vi inte hemma förän halv 2. Både min moster, ben och hans syster Emily jobbade på lördagen, men ändå satt vi uppe sent och pratade!


På lördag eftermiddag när alla hade slutat jobbet åkte vi till "Fisketorv" som är ett av deras köpcentrum. Vi gick runt och kollade och satte oss sedan och åt.


På kvällen satt vi hemma och drack lite rom. Ben hade denna flaska med El dorado mörkt rom om var grymt gott!! påminner lite om min favorit rom Bozkov Tuzemský. ingen av dom finns dock i systemets sortiment !


Runt 12 var vi i kärnan av Köpenhamn, kallt som fan var det också, men mysigt med all julbelysning och garumusiker och alla ungdomar som stod och lyssnade o sjöng med. Vi satte oss iaf i en stor jätte mysig bar. Ben beställde in Cosmopolitan och Mojitos åt oss alla. 01.30 drog vi vidare till en större bar/klubb. Ben beställde in ytterligare drinkar till oss; Rom&cola, gin&tonic och redbull&vodka. grymt bra musik var det heeeela natten. vi dansade ihjäl oss. Dj'n spelade "alla som inte dansar är våldtäcksmän" och frågade om det var några svenskar där. Asså halva baren skrek jaaaa och började hurra ? haha :p


Emily gick direkt till jobbet vid halv 6, fattar inte att hon pallade eftersom hon jobbade natten innan också, och inte hade sovit ngt under dagen. Vi andra satte oss och käka lite och tog första bussen hem. Vi var hemma strax innan sju, heeelt slut. men ändå satt vi uppe och tittade på barnprogram. Svenskt var det t.o.m eftersom de har svenska kanaler också.

Hela söndagen var vi alla bokstavligt talat döda. vi fick inte mycket sömn eftersom min moster väckte oss kl 11 och sa att vi skulle hem till henne och äta frukost där. vi gjorde ingenting den dagen. men delvis var det för att det är stängt precis överallt på söndagar.


Måndag hade vi planer på att åka in till stan och shoppa lite, men det var jätte kallt och snöigt den dagen, och vi kom iväg så sent att vi inte hann med det. Istället satte vi oss på Hard Rock Café och drack stooora roliga drinkar och ÅT o ÅT o ÅT! det var inte lite mat asså :O









Tivolit som hade julöppet!

Inga kommentarer: