13 juni, 2008

Kakel & Klinkers

Som många inte vet håller mina föräldrar på att bygga hus i Brånnestad. Husets fasader och väggarna till rummen står redan klara, men det är mycket som måste göras innan vi kan flytta in senare i sommar..

Det som är mest aktuellt just nu är kakel i främst mitt badrum och klinkers i vardagsrum, kök och hall. Mitt rum är det största i huset, i en egen del med ett stort badrum. Men det är så jäkla svårt att välja kakel. Det som jag tycker är finast är oftast galet dyrt. Jag försöker nu att hitta ett billigare alternativ eftersom jag inte vill spräcka budgeten.

Det stod fram till idag mellan svart & vitt, vitt & turkos eller brun/beige stennyanser. men idag hittade jag en annan variant med vitt & stenmosaik i grånyans med ljusgrått golv. skit snyggt!

Fast egentligen ville jag inte gå i svart/grå nyansen eftersom det har tendensen till att se för trist och mörkt ut. därför var jag helt inställd på vit/turkos, men jag tror att det gråa blir bra ändå. jag skulle ju kunna inreda med någon snygg färg istället.

jag visste dock inte att det var så psykiskt krävande att välja kakel =/

Inga kommentarer: