06 juni, 2008

Summer in Norrköping part 1

Ikväll ska Jad hälsa på mig :) fast jag träffade honom redan förra helgen när vi båda var i Norrköping. jag visste verkligen inte att det fanns så mycket att göra i Norrköping! mycket av det är väl dock tack vare sommaren.


På fredagen tog vi en långpromenad genom Kneippen och stannade en stund vid borgsruinen. Sen gick vi mot strömmen och dök upp vid Färgaregården där Ava står i kassan på det cafeét. Medan vi stod i den långa kön spanade vi in Ava in action. Hon är hur duktig o tålmodig somhelst, även för den skitlön som hon faktiskt får. När det väl var vår tur beställde vi vardera en islatte och sen jag tog en våffla med frukt och vaniljglass medan Jad tog en med chokladsås och banan. jätte gott! sedan satte vi oss o softade i solen ett tag o väntade på att Ava skulle få lite tid över för att kunna prata med oss. Bilden är tagen på borgsruinen.



Efter det promenerade vi vidare mot stan, där det tydligen var marknad. Vi strosade runt lite i butikerna och tog spårvagnen hem. Runt klockan 8 kom Ava till mig direkt efter jobbet. Vi beställde en familjepizza och käkade alla 3. fast den natten fick jag jätte ont i magen även om jag bara åt 1½ slice, "aldrig mer pizza"!



På lördagen gick vi till Himmelstalundsbadet, ett utomhusbad nära mig. När vi kom fram såg vi att de inte ens hade öppnat för säsongen! Besvikna som vi var försökte vi komma på sätt att ta oss in i området, eftersom bassängen redan var fylld. Vi såg att några barn hade lyckats smyga in, men det var genom grinden som var kedjad. Önskade då att jag var liten ett barn igen.


Till slut upptäckte vi längst bort ett parti av stängslet som var uppklippt. Vi skyndade oss in och lade oss och solade. Jad hoppade i bassängen ensam och när han kom tillbaka sa han att det var behagligt varmt. Jag bestämde mig senare att också ta ett dopp så vi hoppade i tillsammans. Jag säger bara BRRRRRRRRRRRR!!!! det var så jäkla kallt att jag nästan studsade upp ur vattnet igen. Han hade lurat mig!



Vid det här laget hade många fler upptäckt hålet i stängslet och det droppade in folk som började spela frisbee och fotboll. Och mot slutet kom det massa småpojkar som skrek och lekte i vattnet. Vi insåg att det var dax att dra innan vi blev upptäckta. På väg tillbaka gick vi genom folkparken som vart grymt överbefolkat. Jag insåg vilken tur vi hade som hade haft hela badet nästan för oss själva. På väg till spårvagnen vid norrtull hade en bil lyckats få motorstopp mitt på spåret i rondellen. vi sprang dit till hans räddning o puttade bilen till ett säkrare stället. Gubben sa ingenting till oss, inte ens ett tack, så vi fortsatte att gå. Jag tror att han var extremt stressad, för Jad sa att han hade skakat.



Väl hemma bakade en riktigt sommrig tårta, hur god som helst!! Sen när Ava och Aydin kom började vi grilla hamburgare och satt ute i trädgården och åt. Ava hade tagit med sin vattenpipa så vi satte oss på en filt och rökte lite melon! Elma kom också förbi en sväng så vi käkade lite tårta. Runt 11 drog vi iväg till stan och mötte upp Edona & Sergei. Vi gick först till trädgår' n men eftersom det var studentvecka var det helt PROPPAT! så vi gick bortåt kungsgatan där det var lite mindre galenskap. hittade till slut ett bord på uteserveringen på Världens Bar. Beställde in lite drinkar och softade tills stället stängde. Träffade även Elin :) som varit i Norge i hundra år nu..

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhhh! fler dagar som dom!!! /Ava

Anonym sa...

Ååh ni är sååå fina ihop... Ni får mig att tro på kärleken och lite mindre på att vodka läker alla sår ;D

Hemskt ledsen för att jag stor er hemfrid kl 5 på morgonen, men vafaan jag lovar att inte göra om det!!!

Ses ikväll, poooosss !!!!