04 juni, 2008

Smaka på Stockholm @ Kungsträdgården

Från och med idag och fram till den 8:e juni har "Restaurangernas Dag" arrangerat "Smaka på Stockholm". Efter min tenta åkte jag dit och mötte up Annie & hennes kusin. Där sprang jag på Ninve och Amme, men även Moe¨som jag inte träffat sedan jag åkte från Los Angeles februari 07. Riktigt kul! :)




Kungsträdgården var huuur mysig som helst! Fontänen i mitten var vattentömd och istället fanns det långa rader av bänkar placerade. runt hela fontänen fanns det massa stånd med alla möjliga sorteras mat. Bilden är tagen runt kl 16 då folk precis hade börjat droppa in. Ni vill inte veta hur det såg ut några timmar senare! och ni anar inte hur många "nej, det är tyvärr upptaget här" vi fick säga..

Jag åt iaf Eritriansk mat, eller enligt Amanias är maten egentligen från Etiopien, vilket kan stämma mycket väl. Som efterrätt åt vi allihopa glass! jag gjorde en egen version med en lakritskula i bägare toppat med mjukglass och laktrits sås. mums. Gallerian var dock redan stängd, så det blev ingen god yoghurt glass därifrån.

Studenterna har varit i full gång hela dagen. Det var första gången jag såg studentflaken i Stockholm, förut hade jag bara hört talas om de galna bilköerna och badandet i fontänen. Det fick mig att tänka tillbaka till min student för 3 år sedan. tre år sedan! det är evigheter sen ju.....

Jag orkade dock bara sitta kvar fram till kl 20, för sedan kände jag mig helt sluut, eftersom jag ändå gått upp kl 7 och haft tenta o allt! Dessutom bar jag runt på min väska från skolan + en påse med ett par skor från Friis & Co. Skönt att komma hem och slappna av.

Jag kan inte fatta att jag har SOMMARLOV!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej gumman!
Jag åkte ju in till Kungsan sen, o blev kvar där alldeles på took för länge. Har ju som du vet tenta om ca 1 tim, men kl 17 så är det över!!!!!! Förlåt att jag ringde och väckte dig inatt, trodde du typ var ute och festade el ngt dumt som jag typ skulle gjort hahahaha.

*Kärlek i lass till dig från lilla bruna mig!!!