29 oktober, 2008

DETTA ÄR INTE SANT !!

Idag fick jag bittert reda på att Sterling gått i konkurs!! JAG SKULLE ÅKA TILL DANMARK MED DET JÄVLA BOLAGET I NOVEMBER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och jag såg så fram emot det... att få träffa min moster o mina kusiner (varav en ska dit från Iran som jag inte träffat på typ 6 år !)

Detta händer inte mig !!! asså på riktigt?!!

*SURPRISE!!* Bolaget (numera konkursboet) ersätter inga resor som är köpta på hemsidan. Fast det är ju ganska uppenbart eftersom de var så grillade att de var tvugna att gå i KK.
Mitt enda hopp just nu är att det finns en extremt minimal chans att kanske Swedbank ersätter betalningen, eftersom jag handlade biljetterna med mitt visakort. Visakortet i sig har en kompletterande försäkring som innefattar bl a avbeställningsskydd, förseningsförsäkring av bagage och färdmedel och olycksfallsförsäkring, men dock ingen konkursförsäkring.......

Så det enda jag kan gör är att skicka in en reklamationsblankett till Swebank o sitta o hoppas på att jag åtminstone får en del av mina pengar tillbaka. Men med min OTUR i OTUREN så ligger ju SÅKLART Swedbank också risigt till på finansmarknaden.. så jag tror knappast att jag kan punga ur pengar från dom. TYPISKT !

Sorligt nog blir det ingen resa till Köpenhamn för mig :(

Det som stör mig mest är att jag hade verkligen INGEN ANING att bolaget svajade så mycket!! men det skulle jag ha listat ut om jag visste att det 2005 köptes upp av en Islänsk investerare.....väldigt lyckat i dess stabila finanstider.............................

Jag är riktigt förbannad!! och ledsen :(

Inga kommentarer: