03 oktober, 2008

Spinning + core

det var så inte härligt att gå upp kl 6 imorse men jag och Venus hade bokat in oss på 30 min spinning och 30 min core direkt efter, så det var bara att bita ihop. Kallt och disigt var det också ute, inte så uppiggande direkt.

Men vi lyckades ta oss till den nya fräscha satsgymmet i Stadshagen på några minuter och körde igång.
Jag slutar aldrig att förvånas över hur många som tar sig upp så tidigt på morgonen och går till gymmet! Det ger mig faktiskt en extra kick av motivation.
kan dom så kan jag !

spinningen var jobbig, eftersom jag inte cyklat på hur länge som helst. jag tror att en rejäl träningsvärk i rumpan väntar mig inom kort. Men eftersom jag själv fick välja hur mkt jag ville ta i, tog jag det ganska lugnt till en början.

Core-passet däremot fokuserade bara på mage och rygg.. asså jag doK! eller rättarsagt, min mage dog. Eftersom mina ickeexisterande magmuskler inte pallade trycket så var jag tvungen att avbryta vissa övningar. pinsamt? yes. men det är ju ännu en motivation, att försöka bli starkare. ska definitivt fortsätta med det :)

Imorgon tänkte jag ta ett lugnare pass, har bokat in mig på Pilates. direkt efter drar jag till skolan och pluggar med gänget. det behövs verkligen..

det kommer bli en soft helg i Stocktown :)

Inga kommentarer: